Co zyskasz we współpracy z biurem nieruchomości i pośrednikiem?
Po pierwsze. Bezpieczeństwo transakcji!
Pamiętaj, żadna transakcja nie wygląda tak samo! Wiele właścicieli nieruchomości odkłada decyzję o sprzedaży domu czy mieszkania ze względu na zawiłości prawne. Zanim wystawisz ogłoszenie, musisz sprawdzić dokładnie stan prawny swojej nieruchomości. Jest kilka ustaw, które warto poznać np. ustawa „O gospodarce nieruchomościami”.
Przed sprzedażą sprawdź również dokładnie zapisy w księdze wieczystej oraz kto jest zameldowany. Niekiedy bowiem okazuje się, że zapominamy o przysłudze, którą dawno temu zrobiliśmy znajomym, a w momencie sprzedaży mamy problem z wymeldowaniem tej osoby, bo już nie mamy z nią kontaktu. Tak też bywa. Tysiące spraw, które załatwiliśmy dla naszych klientów to doświadczenie, którego nie zdobędziesz w ciągu kilku dni. Dlatego jeżeli nie jesteś na bieżąco z prawem rynku nieruchomości, to powierz to zadanie brokerowi nieruchomości.
Po drugie. Wycena nieruchomości!
Czym grozi zawyżenie ceny lub nieprawidłowe jej wyznaczenie? Już tłumaczę. Znajomość rynku nieruchomości oraz prawidłowa wycena domu to gwarancja szybkiej sprzedaży po najlepszej cenie! Ustalona przez Ciebie zbyt wysoka cena może okazać się zaporową dla potencjalnego klienta. Wiele właścicieli zawyża cenę nieruchomości, licząc na to, że może uda się im sprzedać aż tak drogo.
Otóż warto wejść w buty klienta, który od miesięcy przegląda serwisy ogłoszeniowe i omija Twoją nieruchomość, bo widzi, że mieszkania o podobnym standardzie są w niższej cenie. Widzi też, że Twoje ogłoszenie nieruchomości prezentowane jest przez długi czas na portalach, a po jakimś czasie znacząco ta nieruchomość ma obniżoną cenę. Co może pomyśleć? “Coś z tym mieszkaniem jest nie tak, jeżeli tak długo nie mogą go sprzedać”. Właśnie w ten sposób pozbywasz się potencjalnych klientów.
Są też sytuacje, kiedy klienci zaniżają wartość swoich nieruchomości. Brokerzy w profesjonalnym biurze nieruchomości działają inaczej. Pracę zaczynają od oględzin nieruchomości, sprawdzenia dokumentacji i stanu prawnego mieszkania lub domu. Oceniane są możliwości inwestycyjne (rentowność, stopę zwrotu ROI). Analizowana jest funkcjonalność użytkowania mieszkania wraz z oceną możliwości dokonania zakresu zmian pod kątem przyszłego klienta. O nieruchomości należy wiedzieć jak najwięcej, aby klientowi pokazać wachlarz możliwości i odpowiedzieć mu na wszystkie nurtujące go pytania podczas prezentacji.
Cena Twojej nieruchomości określana jest na podstawie wyceny rynkowej nieruchomości na bazie ponad 5 mln aktów notarialnych. Wykonywany jest również raport rentowności najmu, raport bezpieczeństwa, dane poziomu jakości powietrza oraz ocenę atrakcyjności okolicy. Takie informacje są bardzo przydatne przy prezentacjach.
Po trzecie. Marketing
Myślisz, że marketing to wystawienie ogłoszenia w serwisie? Zobacz jak dużo przedwidzianych jest jest czynności.
- Przedstawienie oferty szybkiej sprzedaży
- Wybór i ustalenie strategii sprzedaży.
- Ustalenie ceny ofertowej sprzedaży na bazie wyceny, rentowności i trendów sprzedaży.
- Porządkowanie mieszkania.
- Ozonowanie mieszkania – pełna dezynfekcja. Usunięcie zapachów, alergenów, bakterii, wirusów.
- Mały remont np. kompleksowe sprzątanie, usunięcie mebli i sprzętów, malowanie, cyklinowanie.
- Home staging- adaptacja mieszkania pod kątem estetyki wyglądu oraz uzyskanie dodatkowych funkcjonalności w układzie mieszkania
- Przygotowanie dokumentów - uzyskanie niezbędnych zaświadczeń z urzędów.
- Sesja fotograficzna.
- Utworzenie spaceru wirtualnego 3D.
- Sporządzenie planu mieszkania.
- Pomiar i analiza hałasu w mieszkaniu.
- Ekspozycja banera reklamowego na nieruchomości.
- Przygotowanie oferty do publikacji w mediach.
- Dodanie oferty do publikacji w portalach.
- Tworzenie reklamy w Google Ads.
- Tworzenie reklamy w mediach społecznościowych.
- Kontrola wyświetleń i premiowanie oferty w portalach.
- Dodanie oferty do systemu MLS – współpraca i zarządzanie sprzedażą z udziałem ponad 300 agencji nieruchomości.
- Regulacja współpracy z innymi agencjami w przypadku zawartych umów pośrednictwa przez właściciela.
- Wybór inwestorów - przedstawienie oferty sprzedaży wraz z analizą ROI.
- Prezentacja mieszkania klientom.
- Organizacja dnia otwartego dla klientów w mieszkaniu.
- Raportowanie zainteresowania klientów.
- Przedstawianie ofert kupna klientów w formie pisemnej jako "wola nabycia nieruchomości".
- Ocena wiarygodności i możliwości finansowych nabywcy.
- Udział w negocjacji ceny i warunków sprzedaży.
- Przygotowanie i przeprowadzenie zawarcia umowy rezerwacyjnej.
- Organizacja umowy przedwstępnej i końcowej u notariusza.
- Nadzór nad skompletowaniem dokumentów do aktu sprzedaży.
- Uczestnictwo w akcie sprzedaży, kontrola prawidłowości.
- Wydanie mieszkania nabywcy, spisanie liczników i stanu technicznego.
Po czwarte. Czas.
Zastanów się, czy masz czas załatwiać te wszystkie formalności, czy znasz się na prawie, ile czasu zajmie Ci marketing nieruchomości. A to dopiero połowa drogi, bo jeszcze musisz odbierać telefony o każdej porze dnia lub odpisywać na zapytania w mailach. Czy wyrwany ze swoich obowiązków jesteś w stanie zachęcić do obejrzenia mieszkania podczas rozmowy telefonicznej? Czy znajdziesz czas na prezentacje mieszkania w dogodnych terminach dla klienta?
Współpraca z biurem nieruchomości i profesjonalnym brokerem daje wymierne korzyści. Powierzając sprzedaż mieszkania profesjonaliście oszczędzasz czas, zyskujesz bezpieczeństwo transakcji oraz wiedzę rynkową i usługę marketingową.
To z kolei przyspiesza sprzedaż w optymalnej cenie, najlepszej możliwej do osiągnięcia.
W obecnym czasie w obliczu recesji rekomendujemy powierzenie sprzedaży Centrum Inwestycji Mieszkaniowych Viva Invest.
To biuro nieruchomości gdzie zyskujesz unikalny dostęp do bazy klientów "zamożnych" Publikacja ofert wyłącznie w portalach nieruchomości obecnie nie gwarantuje skuteczności
Biuro nieruchomości w Warszawie
Masz pytania? Porozmawiajmy! Zadzwoń pod nr. tel. 696 666 999
Biuro firmy mieści się w Warszawie przy ulicy Juliusza Ordona 12 E.
Pierwsza konsultacja jest bezpłatna.