Ranking portali nieruchomości 2022 / 2023 r. Jak i gdzie najlepiej promować oferty nieruchomości.
Top 10 portali nieruchomości wg.szacowanego ruchu miesięcznego
(dane: platforma senuto.pl, grafika/dane: googletrends.pl)
dane I kw 2023 rok
1.olx 16 573 131
2.otodom 2 372 619
3.gratka.pl 747 444
4.moriozn 477 597
5.domiporta 272 471
6.adresowo 234 009
7.rynekpierwotny 189 707
8.gethome 134 550
9.nieruchomości online 85 451
10.szybko.pl 43 072
dane 2021/22 rok
1.olx 61.23 mln (nieruchomości oraz inne ogłoszenia)
2.otodom 2,75 mln
3.gratka 1,54 mln
4.morizon 658,3 tys
5.domiporta 402,4 tys
6.gethome 294,1 tys
7.adresowo 261,3 tys
8.rynekpierwotny 235,9 tys
9.nieruchomości -online 137,6 tys
10. szybko.pl 53,4 tys
Najskuteczniejszy ruch pod względem zapytań ofertowych stanowi indywidualne zagadnienie i zależy od wielu czynników.
Biura nieruchomości dysponują precyzyjnymi danymi o ilości zapytań na oferty z danego portalu .Sama ilość zapytań to jednak nie wszystko.
Portale posiadają swoja specyfikę pod względem rodzajów ofert:
w zależności od rodzaju nieruchomości -czy jest to działka mieszkanie, dom, lokal usługowy, np. oferty tanich nieruchomości warto było publikować na portalu gumtree a inne oferty odpowiednio gdzie indziej.
Kluczowe znaczenie ma także sposób prezentacji oferty, częstotliwość dodatkowego promowania polegającą na podbijaniu ofert na najwyższe pozycje, dodawanie stałych wyróżnień na pierwszej stronie portalu, ustawianie promocji oferty w najlepszych godzinach oglądalności.
Większość z zaawansowanych narzędzi dostępna jest jednak wyłącznie dla agencji nieruchomości do korzystania w trybie abonamentowym.
Każda oferta powinna zawierać w zależności od rodzaju odpowiedni zestaw podstawowych parametrów określający nieruchomość.
W przypadku nieruchomości mieszkaniowych należą do nich odpowiednio lokalizacja, powierzchnia, cena, metraż całkowity, metraż poszczególnych pomieszczeń. Wskazany jest rzut mieszkania z zaznaczeniem stron świata.Dopełnienie stanowią profesjonalnie wykonane zdjęcia i spacer wirtualny.
Każdy z portali dodatkowo promuje pojedyncze oferty wg. własnych strategii reklamowych.Warto także wiedzieć jak promować ofertę w portalu aby nie została zbanowana przez administratora w wyniku zabronionych działań.
Nie wolno przykładowo na zdjęciach umieszczać wszelkiego rodzaju dodatkowej grafiki.
Dobranie maksymalnie skutecznej reklamy w portalach stanowi ważny element w procesie promocji i sprzedaży nieruchomości.
Jakości w tym przypadku nie zastąpi ilość, gdyż pierwsza dziesiątka portali generuje praktycznie cały ruch w podstawowym zakresie wyszukiwań.
Nie należy przy tym zapominać, że reklama oferty w portalach stanowi tylko jeden z wielu elementów mających wpływ na korzystna sprzedaż.
Kluczowym elementem stanowiącym o sprzedaży jest rekomendacja ofert przez uznanych specjalistów branży wśród klientów poszukujących nieruchomości
Warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji nieruchomości, która przygotuje strategię sprzedaży i przeprowadzi nas przez cały proces.
Biuro nieruchomości Viva Invest wypracowuje z każdej transakcji wartość dodaną dla klienta inwestując w to sprzedaż wiedzę, czas i własne środki finansowe.
W ten sposób gwarantowane jest dokonanie sprzedaży w określonym czasie.
Planujesz sprzedaż?
Możesz także całkowicie bezpłatnie i szybko sprawdzić cenę mieszkania w aplikacji wycena mieszkania online
Poznaj Centrum Inwestycji Mieszkaniowych Viva Invest.
Firma profesjonalnie wspomaga właścicieli przy sprzedaży i kupnie mieszkań. Wspólpracuje z ponad 400 najlepszymi biurami nieruchomości.
Dzięki autorskiej strategii oraz ekskluzywnej bazie danych, uzyskuje ceny sprzedaży powyżej rynkowych w optymalnym okresie czasu.
Budżet na reklamę mieszkania wynosi od 5000 zł wzwyż.
Voucher na renowację 2500 zł.
Właściciel nie ponosi żadnych kosztów wstępnych. Rozliczenie w formie wynagrodzenia prowizyjnego następuje dopiero po sprzedaży mieszkania.
Firma zajmuje się również wyszukiwaniem okazji rynkowych na zamówienie klientów.
Aktualnie promocja: bezpłatnie certyfikat energetyczny do mieszkania. (dokument obowiązkowy od 28.04.23 r.)
Kontakt telefoniczny pod nr 508 913 268 lub poprzez formularz na stronie